Oslagbart

2013-12-20 ♥ 06:08:12
Ingenting slår solnedgången här i Thailand. Helt underbar!! Det bästa är att ligga kvar på solstolen i kvällssolen. Både släkt och vänner undrar vad vi gör på dagarna/kvällarna. Har berättat kortfattat vad vi gör men eftersom vi har varit de små öarna nu så har vi inte gjort så speciellt mycket mer än att sola, bada och äta. Vi träffade en annan svensk familj från Blekinge som vi umgicks lite med då vi va på alla öar samtidigt, nu har vi dock skillts åt. Vi nu på en större ö och finns mycket shopping och fler resurranger. Första kvällen igår gick vi runt på en liten marknad och kikade lite. Öppnas fler och större marknader nu på helgen, så det är väl vad vi ska göra idag tror jag. Vi har varit på en utflykt än så länge, vi åkte och snorklade och simmade in en grotta där det va kolsvart och man såg absolut ingenting. Som tur hade vi med en thai-gubbe som guide, han var dock lika mörkrädd som jag men han höll i mig när vi simmade så jag kände mig något tryggare iaf. Grottan hette emerald cave och ni som åker dit till koh mook tycker jag verkligen ska simma in där. Innanför är det som en vulkan typ, det är som en strand där inne och bergsväggar runt om en kanske 60 meter höga ungefär. Det är som en piratgrotta där dem gömde sina skatter, som på filmer haha.. Fast det va läskigt att simma in är det värt att göra det, en liten rolig upplevelse, helt klart! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0